رد کردن لینک ها

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

SMM که مخفف عبارت  Social Media Marketing که به معنای بازاریابی شبکه های اجتماعی است، یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید. با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در رسانه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و … حضور و بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تقریباً برای هر کسب‌وکاری مفید واقع خواهد شد.

social marketing
بازاریابی در شبکه های اجتماعی

مثال هایی از حضور و بازار یابی

در ادامه،به انواعی از مراحل بازار یابی اشاره شده است. باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این مراحل به یکدیگر وابسته هستند. 


1- عضویت در شبکه‌های اجتماعی

با توجه به اهداف کسب‌وکارتان، رسانه موردنظر خود را انتخاب و در آن عضو شده و یک حساب کاربری برای کسب‌وکارتان بازکنید .

شبکه های اجتماعی
عضویت در شبکه‌های اجتماعی

2- مشخص کردن موقعیت در شبکه اجتماعی

پس ایجاد حساب کاربری موقعیت حضور خود را به گونه ای ثبت کنید که نشان دهنده قصدتان ازاین حضور باشد.در صورت مشخص نکردن هدف خود در شبکه های اجتماعی و انتشار پست های عمومی به صورت رندوم و بی هدف ، این تلاش شما با شکست مواجه خواهد شد . زیرا کاربران همیشه افراد متخصص یک حوزه را دنبال میکنند.

position on the social network
موقعیت مکانی

3- ایجاد و تنظیم محتوای درگیر کننده

محتوا اشکال مختلفی دارد، اما شما باید از محتوایی استفاده کنید که با اهداف مشخص‌شده برای مهارت‌های شما هم  خوانی داشته باشد. در نظر گرفتن محتوای باکیفیت، جذاب و مرتبط باید در اولویت قرار گیرد. 

contents
تولید محتوا

انواع محتوا در شبکه های اجتماعی :

  • تصویر
  • ویدئو
  • پست‌های وبلاگ
  • اخبار شرکت

4- سرمایه‌گذاری روی ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی

 اغلب بازاریابان به‌منظور افزایش سود خود، از ابزارهایی برای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. استفاده از این ابزار ها باعث راحتی در استفاده از این شبکه‌ها می‌شود. 

online-business
سرمایه گذاری

5- دنبال کردن، آنالیز، بهینه‌سازی

می‌توان گفت که این مرحله، مهم‌ترین نقش در موفقیت کسب‌وکارها در رسانه‌های اجتماعی را دارد. بااین‌وجود، بسیاری از بازاریابان از آزمون‌وخطا استفاده می‌کنند که ممکن است همواره نتیجه دقیقی را از این کار به دست نیاورند؛ اما دنبال کردن نتایج، تجزیه‌وتحلیل داده‌های به‌دست‌آمده و ایجاد تغییرات برای بهینه‌سازی نتایج بهترین راه‌حل ممکن است.

سئو
دنبال کردن، آنالیز، بهینه‌سازی

بازاریابی در اینستاگرام

این برنامه با داشتن 200 میلیون کاربر فعال به صورت روزانه و داشتن 700 میلیون کاربر فعال به طور ماهانه به یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی تبدیل شده است.شما می توانید با استفاده از افرادی که تعداد فالور های زیادی را در این برنامه دارند و ارایه تبلیغ مناسب کسب و کار خود را به شکل شگفت انگیزی ارتقا دهید.

برای دسترسی به مطالب دیگر سایت و بهره مندی از تمامی آموزشات و خدمات  ما به صفحه اصلی  مراجعه نمایید .

مقالات تهیه شده توسط تیم فرایند پرداز رایمند عبارتند از :

#سامانه هوشمند مدرسه من     #طراحی اپلیکیشن         #اپلیکیشن چیست            #گرافیک چیست 

#بدافزار چیست                        #صنعت چاپ                   #پایگاه داده                     #ماشین مجازی

#امنیت شبکه                          #هوش مصنوعی